dinsdag 29 juni 2010

kikkermuts in de zomer

Al een tijdje geleden kreeg ik een opdrachtje voor een kikkermuts. Samen met handschoentjes en voetflapjes wordt het een hele outfit.
Na eerst eens even de moed en tijd te hebben gevonden een wolwinkeltje te bezoeken voor groen katoen (wat is het toch lastig dat wol en katoen zo lastig te krijgen is. Moet er altijd helemaal de stad voor in :-s.... maar goed, dat terzijde), begon ik vol goede moed aan de muts. Na 3 pogingen (het zelf beter te weten dan het patroontje voor een basismuts, dácht ik..... eigenwijs, hoezo??) en dus ook 3 keer uithalen, besloot ik me nu maar eens echt aan het patroon te houden, mét dezelfde maat haaknaald en een dubbele draad katoen. En toen was de muts binnen een avondje klaar!! Vandaag de oogjes en het mondje gemaakt. Zeg nou zelf.... aardig zomers toch??
De rest van de outfit volgt nog....

Oh ja, nog wel een leuke ontdekking gedaan in het wolwinkeltje: Dik katoen!!! (links op de foto, zie het verschil met de gewone maat rechts).
Helaas maar in heel weinig kleuren, maar wel heel mooi spul. Te haken met haaknaald 4, 4,5 of 5. Perfect voor de theemuts die ik na dit kikkergroene avontuur ga maken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten