dinsdag 27 april 2010

Recyclen... van oude t-shirts naar poef en van tijdschrift naar mandje

Ik vind het leuk om te recyclen. Dat geeft me een goed gevoel en het is leuk om van oude materialen iets nieuws te maken. Al eerder deed ik dat met plastic tasjes (nog steeds is het poefje niet af, inmiddels ben ik de tel kwijt, dus het wordt toch maar een tasje).
Op dezelfde manier kun je oude t-shirts tot een lange draad knippen. Leuk voor als je kind uit logeren gaat en iets van papa of mama mee wil hebben, van een t-shirt kun je dan een anti-heimweebeestje m(h)aken. Maar mijn uitdaging is nu om van oude t-shirts een poefje te maken. Ik ga deze week maar eens shoppen bij de kringloopwinkel voor wat shirts.

Verder had ik al eens geblogd dat ik inpakken zo leuk vind. Soms heb ik meerdere kleine kadootjes voor iemand en wil ik dat leuk bij elkaar inpakken, meestal moet ik er dan een mandje of iets dergelijks bij kopen om het bij elkaar te houden en er leuk uit te laten zien. Maar nu niet meer. Ik heb een leuke tutorial gevonden: hoe je met oude tijdschriften een pennenbakje/mandje maakt. Milieubewust en leuk om te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten