maandag 1 maart 2010

Eerste bericht

Het allereerste bericht op mijn blog. Via dit blogje ga ik jullie op de hoogte houden van mijn laatste haaksels, creaties en probeersels en leuke linkjes die ik tegenkom tijdens mijn surfuurtjes op het internet. Ik ben steeds op zoek naar inspiratie en leuke ideetjes voor mijn eigen projectjes.
Haken klinkt altijd een beetje mutserig vind ik, daarom vind ik het leuk om te laten zien dat het juist heel hip en leuk kan zijn en dat je er hele leuke, verrassende dingen mee kan maken. Ik sta ook altijd open voor nieuwe dingen, zoals haken met andere materialen (zie laatste foto).

Ik ben vorig jaar begonnen met haken, heb het mezelf geleerd door wat instructie-stencils en via You-tube. Ik viel meteen voor Amigurumi's (kleine gehaakte beestjes, een rage overgewaaid uit Japan). Eerst wat patroontjes uitgeprobeerd, maar al snel ging ik zelf experimenteren. Vaak begin ik aan iets en weet ik niet hoe of wat het uiteindelijk gaat worden. Ook krijg ik wel eens een vraag (bv. of ik een hondje kan maken) en dan maak ik een eigen ontwerpje (zie foto's).

Om een beetje te laten zien waar ik mee bezig ben geweest het afgelopen jaar, hier alvast een overzichtje van mijn werkjes tot nu toe, beginnende bij de amigurumi's:


Konijntje



Hondje (kadootje voor schoonzus, voor aan haar stewardessenkoffer, heeft dus al heel wat landen gezien!)



Met baret, lief he?



Uiltje (voor nichtje gemaakt, voor aan haar rode schooltas)


Muizenechtpaar (zijn helaas niet meer samen de roze is weggegeven), zielig he?



Slakje, woont nu bij het rode uiltje.


Muisje, is nu zielig alleen.... :-(


Popje (probeersel, haartjes waren vooral veel werk)


Uiltje (hangt al een jaar aan mijn moeders tas te bungelen)


Kraamkadootje, een deurhanger met naam.


Een vlindertje gehaakt van 'plarn' ('plastic yarn' = 'wol' gemaakt van plastic tasjes).
Wordt vervolgd....

2 opmerkingen: